Header Zoekmachine Optimalisatie

Zoekmachine Optimalisatie

Door slim gebruik te maken van content en zoekwoorden, scoort uw website goed bij de zoekmachines. Rub-Ster webdesign&promotions kan ook uw website goed laten scoren in de zoekmachines.

Wat is zoekmachine optimalisatie (SEO)

Image Rub-Ster

Zoekmachineoptimalisatie (in het Engels search engine optimalisation of SEO) wordt gebruikt om uw website hoog te laten scoren bij de zoekmachines op internet. Zoekmachineoptimalisatie is in tegenstelling tot Zoekmachine Adverteren (in het Engels; search engine advertising of SEA) gratis. Als de SEO van uw website dus goed op orde is kunt u gratis goed scoren in de zoekmachines en op deze manier meer klanten naar uw website “lokken”.

Logo Rub-Ster

Zoekmachine-optimalisatie (SEO)

Image Rub-Ster

Hoe verschijnt uw website of webshop zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google? Rub-Ster webdesign&promotions geeft u hierin advies of we nemen de volledige optimalisatie voor onze rekening. We helpen u meer rendement te behalen met uw website. Rub-Ster webdesign&promotions laat u scoren in de zoekmachines.

  • Zoekwoorden
  • Implementatie
  • SEO en SEA
Logo Rub-Ster

Microdata

Image Rub-Ster

Wat: Microdata is simpel gezegd een speciale set HTML5 tags voor het optimaliseren van de communicatie tussen zoekmachine en website. Door deze te integreren in de pagina’s van een website, kan je meer relevante informatie doorgeven aan de zoekmachines, zodat deze mooie rich snippets (rijk vormgegeven previews) kunnen tonen. Een ideaal onderdeel van SEO dus!

Waarom: Ten eerste levert het toepassen van microdata een significante stijging op van de doorklikratio(Click Through Rate) en ten tweede helpt het de zoekmachines bij het begrijpen van de verschillende onderdelen van jouw website.

Waar: Door microdata te gebruiken in de opmaak van de HTML code, kan er een interessante rich snippet ontstaan op de zoekresultatenpagina.

Wie: Deze data wordt gebruikt door de drie grootste zoekmachines: Google, Bing en Yahoo!. Hierbij is natuurlijk vooral Google belangrijk, gezien het feit dat vrijwel iedereen in Nederland kiest voor deze zoekgigant.

Wanneer: Afhankelijk van het soort organisatie en de type content die u aanbiedt, kunt u microdata tot op bepaalde hoogte toepassen. Er is echter een bepaalde basis aan microdata die voor iedere onderneming relevant is.

Logo Rub-Ster

Wat kan ik allemaal met rich snippets?

Image Rub-Ster

Dit is natuurlijk nog lang niet alles. Zo kunt u een mooie afbeelding van uzelf of het logo van uw bedrijf toevoegen aan de zoekresultaten, om zo een persoonlijke tintje mee te geven en meer vertrouwen te wekken.

Ook kun je de andere data op je website benoemen met behulp van microdata om zo de snippets te verrijken. Een goed overzicht van tags is te vinden op de homepage van de belangrijkste set microdata; Schema.org. Hier wordt een onderscheid gemaakt tussen de soorten thema’s en organisaties, zodat we voor uw website de meest geschikte set microdata kunnen selecteren. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • Bedrijven
  • Evenementen
  • Producten
  • Recepten
  • Etc..
Logo Rub-Ster